תאגיד המיחזור יוצא בקמפיין להעלאת המודעות למיחזור

קטגוריה: קמפיינים
תגיות: מיחזור בקבוקים, תאגיד המיחזור אל"ה, פעילת מיחזור, איסוף בקבוקים, רבקה מיכאלי

נעמה חן : השנה החליטו בתאגיד המיחזור אל"ה להעלות את המודעות למיחזור בקבוקי פלסטיק משפחתיים של ליטר וחצי תחת הסיסמה "בקבוקים לא נופלים בפח, רק במיחזורית". בתאגיד מקווים לשמר במהלך 2016 את שיעור המיחזור הגבוה של 55 אחוזים. אחלה של נתון. אתמול העלה התאגיד קמפיין דיגיטלי חדש בכיכובה של רבקה מיכאלי. שלום וערב טוב.
רבקה מיכאלי : ערב טוב.
נעמה חן : מה העניינים?
רבקה מיכאלי : בסדר גמור. מה שלומך?
נעמה חן : בסדר גמור. אני יכולה לקרוא לך רבקה'לה?
רבקה מיכאלי : איך שאת רוצה. את יכולה לקרוא לי, אני באה.
נעמה חן : סגרנו. אז קודם כל לפני שנתחיל לדבר איתך על הקמפיין, בואי נשמע קטע קטן ממנו.
רבקה מיכאלי : אני כבר הפסקתי למחזר, כי לי זה כבר לא באמת משנה. הרי בקרוב, לא בעוד הרבה זמן, אתם תקומו בבוקר, תפתחו את ישומון החדשות שלכם ותראו שאני אינני, הזדכיתי, הלכתי לעולמי. בחדשות יסקרו בהרחבה, בשתיים ימחזרו את בליינד דייט, ערוץ 1 ימחזר את ניקוי ראש ואת סיבה למסיבה, ואפילו ערוץ הילדים יעשה ספיישל של אלישע. בעשר ידברו עם שלוש הבנות שנשארו. אבל בסופו של דבר לי זה לא ישנה. אני כבר אהיה בר מינן, זיכרי לברכה. אני אתחבר מחדש לשורשים. ואתם? אתם תישארו בעולם הזה עם הרים של בקבוקי הפלסטיק שאתם מתעקשים להשאיר, במקום ללכת עוד כמה מטרים למיחזורית. ותזכרו, בקבוקים לא נופלים בפח, רק במיחזורית.
נעמה חן : טוב, אני חייבת להודות שזה אחד הקמפיינים היותר מצחיקים שיצא לי לשמוע בתקופה האחרונה. עדיין מצחיק אותך?
רבקה מיכאלי : כן.
נעמה חן : זה קמפיין מצוין. תגידי, איך הגבת אבל כששמעת לראשונה על קמפיין סביבתי ירוק, שבעצם כל כולו סביב המוות שלך?
רבקה מיכאלי : אני בדקתי את המילים המדויקות. האמת היא שבאמת סיננתי כמה מילים שנראו לי בוטות מדי, כמה מילים שנראו לי ריקות מדי. וזה היה בשיתוף פעולה גמור איתי. חשבתי, את יודעת, כיוון שכל כך הרבה מתו בזמן האחרון, בלתי צפויים, שכל פעם שקורה אסון כזה אומרים מי יכול לדבר עליו? מי יכול לדבר עליו? מתחילים לרוץ, לחפש. אמרתי כמה טוב שאפשר יהיה לדבר איתי עליי.
נעמה חן : כן, הא? זה מין תזכורת כזאת.
רבקה מיכאלי : לא צריכים לרוץ, את מבינה?
נעמה חן : ותגידי...
רבקה מיכאלי : חסכתי לעורכים את הריצה.
נעמה חן : בדיוק. איך המשפחה הגיבה שהיא שמעה שאת לוקחת חלק בקמפיין כזה?
רבקה מיכאלי : אני יותר מאוחר שיתפתי אותם, שזה היה מוצר מוגמר. הבן שלי כתב לי שזה עשה לו קצת צמרמורת.
נעמה חן : כן, זה מעט מצמרר בסופו של דבר. ואת חושבת שהמסר תמחזרו כדי שגם לבאים אחריכם ישאר עולם ירוק יותר עובר?
רבקה מיכאלי : זה באמת המסר העיקרי שבגללו הסכמתי להצטרף לכל המחזור. פרסומות שהיו בו כמה אנשים לפניי, עוז זהבי ודנה אינטרנשיונל ואחרים. עם הפנייה של תאגיד המיחזור אל"ה הלכתי עם זה.
נעמה חן : ואנחנו יודעים שזה...
רבקה מיכאלי : באמת אני חושבת שזה דבר חשוב, כי יש הצלחה, ויש הצלחה במגזרים מאוד מגוונים, בבתי ספר, בבתי ספר ערביים במיוחד. מכיוון שזה כן מצליח ומכיוון שאני רוצה שימחזרו עוד חומרים, שזה התודעה הזאת תתפתח, בהחלט הסכמתי לשתף פעולה.
נעמה חן : יפה. ואנחנו יודעים שזה קמפיין דיגיטלי שרץ ברשת, ובעיקר יכול להיות אולי אפילו פונה לדור הצעיר. את חושבת שגם הדור הזה מתחבר למסר?
רבקה מיכאלי : אני באינטרנט כל הזמן, ואני חושבת כן שדווקא הדור הצעיר מביא את הבשורה הזאת הביתה.
נעמה חן : כן.
רבקה מיכאלי : כמו שלהקליק, שזה לא היה מנהגם של המבוגרים להקליק באוטו, זה לקח לי הרבה זמן להסכים לשים עליי חגורה. הילדים כפו את זה עליי, הנכדים.
נעמה חן : מה את אומרת.
רבקה מיכאלי : בודאי. הם הראשונים שהתחילו עם זה.
נעמה חן : השינוי מתחיל תמיד בצעירים. עם הדור הצעיר.
רבקה מיכאלי : אפילו ההגנה, את יודעת, הגנת הצומח, הפרחים המוגנים, שוב פעם זה עבודות בגן הילדים התחילו.
נעמה חן : נכון.
רבקה מיכאלי : בבתי ספר, והשפיעו על המבוגרים.
נעמה חן : נכון. תגידי, בכלל איך את עם מיחזור?
רבקה מיכאלי : אני נאמנה. אני נאמנה בענייני הירוקים, בודאי. אפילו אספתי בטריות.
נעמה חן : זה חשוב.
רבקה מיכאלי : אני שואלת איפה לשים את הסוללות, אז איכפת לי. יש לי ילדים בארצות הברית, ושם מודעים לזה. את יודעת, יש להם איזה ארבעה פחי זבל בצבעים שונים, כל יום מוציאים פח אחר. ואנשים מאוד מקפידים על זה.
נעמה חן : אבל אין ספק שגם אצלנו המודעות מאוד עולה.
רבקה מיכאלי : כן, היא עולה. ואני חושבת שבאמת כדאי שנשאיר לפחות מהבחינה הזאת שזה יהיה... שאנחנו נדע שעשינו את שלנו.
נעמה חן : ספרי לי עוד קצת על התגובות שקיבלת בעקבות הקמפיין הזה של תאגיד המיחזור אל"ה.
רבקה מיכאלי : התגובה הכי מצחיקה קיבלתי הבוקר מבחורה שעשיתי איתה הרבה זמן תוכניות בוקר, נתנאלה. והיא כתבה לי שהיא התחילה לבכות כשהיא ראתה את זה.
נעמה חן : היא חשבה שזה אמיתי חלילה?
רבקה מיכאלי : היא בהתחלה היא לא הבינה מה זה. אחרי זה היא נרגעה.
נעמה חן : מצחיק. אז כולנו נרגענו שהבנו שזה אכן קמפיין פרסומי מוצלח במיוחד. ורבקה'לה, אנחנו מאחלים לך שנים ארוכות של בריאות ואריכות ימים כמובן. תודה רבה רבה.
רבקה מיכאלי : להתראות.

לחץ לשמיעת הכתבה


לחץ להורדת הכתבה